Ik las net een oude column uit 2017. Toen kreeg ik blijkbaar best vaak de vraag; “Moet ik echt op social media? Ik heb er zo’n hekel aan..”

Je moet niets als ondernemer, maar als je je onderneming serieus neemt is het antwoord anno 2021 vrij simpel: JA!

Maar dan ben je er nog niet, je moet wel een strategie hebben. Anders is het een rommelige etalage zonder boodschap.

Om te kunnen groeien met je bedrijf moet je een social media platform hebben om je product of dienst te laten zien en te promoten en dat kan natuurlijk zowel online als offline. Maar helemaal zonder online kan écht niet meer!  Zeker niet nu je klanten veel vanuit huis werken en ze dus moeilijker bereikbaar zijn. Het valt me op dat best wat ondernemers nog (te) weinig aan online zichtbaarheid doen.

Gelukkig is het echt leuk! Als je eenmaal weet hoe het werkt en wat je kunt doen om op de juiste manier zichtbaar te worden gaan, dan kun je helemaal losgaan met je creativiteit.

Voordat je ermee begint moet je wel eerst goed onderzoek doen. Wie is je doelgroep? Wat is je ideale klant? Wat is zijn probleem? En vooral, hoe ga jij dit oplossen? Wanneer je dat weet dan kun je een goed online marketingplan gaan maken. Daarin breng je in kaart welke online platformen je gaat gebruiken en op welke manier.

Zorg dat je klanten jou weten te vinden als ze op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem!

Social media lastig? Het maakt promotie juist makkelijker dan ooit. Natuurlijk zijn er nog diverse andere platformen die onderdeel kunnen zijn van jouw promotie en die we nog weleens vergeten. Denk hierbij aan radio, tv en de (vak)bladen. Pak alles aan om je zichtbaarheid te vergroten. Vooral wanneer het gaat om een podium waar je doelgroep vaak te vinden is. Gooi die schroom van je af, verdiep je in de mogelijkheden en geef je creativiteit de ruimte.

En denk je nu; “Waar moet ik beginnen?” Ik help je graag met je marketingstrategie en geef je tips en ondersteuning.

Ben jij al zichtbaar?

 

Behoefte aan inspiratie? Win een inspiratiesessie

Leave a Reply